Schouderklachten

Ik heb pijn in mijn schouder

Uw schoudergewricht zorgt ervoor dat u uw arm goed kunt gebruiken. Bij pijn in of aan uw schouder, kan dat dus behoorlijke gevolgen hebben voor het dagelijks functioneren. Schouderklachten komen erg vaak voor, in de vorm van pijn of bewegingsbeperking. Dat komt omdat het schoudergewricht een complex onderdeel van het lichaam is. Met de juiste behandeling van een fysiotherapeut kan de pijn in uw schouder snel verminderen. Hiervoor gebruiken we gerichte behandelingen en oefeningen.

Symptomen van schouderklachten
Bij schouderklachten gaat het vaak om een zeurende pijn in uw schouder. In andere gevallen kan het ook een stekende pijn zijn of een stijve schouder. De pijn kan uitstralen naar de schouderbladen, de nek, elleboog of vingers. Het komt ook vaak voor dat u er ‘s nachts last van heeft, omdat u er bijvoorbeeld op ligt als u wilt slapen. Door de pijn kan het bewegen van de schouder erg lastig zijn. Tijdens een intakegesprek bij Fysio Forte bespreken we uw schouderklachten en doen we een kort lichamelijk onderzoek. Zo kunnen we een behandelplan op maat maken.

Oorzaak van schouderpijn
Er zijn veel oorzaken van schouderpijn. Bij artrose in de schouder is het kraakbeen versleten, wat zorgt voor pijn. Ook kan de slijmbeurs ontstoken raken, die zich tussen pees en bot bevindt. Bij een zogenaamde “frozen shoulder” is het weefsel om het schoudergewricht ontstoken. Daarnaast krijgen we regelmatig te maken met ontstoken pezen en muisarmen.

Het belangrijkste is dat u niet met de klachten blijft rondlopen. Blijven bewegen is belangrijk, maar vermijd zware belasting. U kunt met uw schouderklachten eerst naar een huisarts gaan of u meldt zich direct bij ons.

Vergoeding & tarieven
Elke zorgverzekeraar heeft andere voorwaarden als het om de vergoeding van fysiotherapie gaat. Daarom is het belangrijk dat u bij uw eigen zorgverzekeraar nagaat of fysiotherapeutische zorg vergoed wordt. Als de zorg vergoed wordt, dan handelen we dat in bijna alle gevallen rechtstreeks met uw zorgverzekeraar af. Daarvoor hebben we met de meeste verzekeraars een contract afgesloten. Wordt fysiotherapie niet vergoed, dan betaalt u de praktijktarieven

Afspraak maken
Wilt u weten wat we kunnen doen om de pijn in uw schouder te verminderen? Maak dan een afspraak, zodat we tijdens het intakegesprek kunnen bekijken wat we voor u kunnen betekenen.