Heupklachten

Ik heb pijnlijke heupen

Pijnlijke heupen zijn vaak erg vervelend. Ze zorgen ervoor dat u minder graag beweegt, wat er op zijn beurt vaak weer voor zorgt dat de pijn erger wordt. Om ervoor te zorgen dat u niet in een vicieuze cirkel terechtkomt, is het belangrijk om de pijnlijke heupen aan te pakken. De therapeuten van Fysio Forte kunnen u helpen. Met behandelingen en oefeningen kunnen we er samen voor zorgen dat de pijn afneemt of zelfs verdwijnt.

Symptomen van heupklachten
Heupklachten gaan vaak gepaard met pijn. Dat kan zowel bij beweging of juist in rust zijn. De pijn kan ook uitstralen naar benen of billen. Ook kan uw looppatroon verstoord raken en neemt de spierkracht en beweeglijkheid van de heup af.

Oorzaak van pijnlijke heupen
Vaak zijn overbelasting of artrose de oorzaak van pijnlijke heupen. Ook kunnen heupklachten aangeboren zijn of ontstaan na een ongeluk of val.

Veelvoorkomende heupaandoeningen
Er zijn verschillende aandoeningen die heupklachten kunnen veroorzaken.

Gebroken heup (heupfractuur)
De heup kan breken na een val of een ongeluk. Bij een heupfractuur is het dijbeen gebroken.

Artrose in de heup
Bij artrose in de heup wordt het oppervlak van het kraakbeen onregelmatiger. Hierdoor wordt bewegen moeilijker en kan het pijn gaan doen.

Slijmbeursontsteking
De slijmbeurzen verbinden de gewrichten met de botten. Bij een ontsteking van de slijmbeurs is de heup pijnlijk, kan warm aanvoelen en er opgezwollen uitzien.

Behandelingen en oefeningen bij Fysio Forte zijn erop gericht om de pijn te verminderen, de beweeglijkheid te vergroten, de spierkracht te verbeteren en het looppatroon te verbeteren.

Vergoeding & tarieven
Elke zorgverzekeraar heeft andere voorwaarden als het om de vergoeding van fysiotherapie gaat. Daarom is het belangrijk dat u bij uw eigen zorgverzekeraar nagaat of fysiotherapeutische zorg vergoed wordt. Als de zorg vergoed wordt, dan handelen we dat in bijna alle gevallen rechtstreeks met uw zorgverzekeraar af. Daarvoor hebben we met de meeste verzekeraars een contract afgesloten. Wordt fysiotherapie niet vergoed, dan betaalt u de praktijktarieven

Afspraak maken
Wilt u weten wat we kunnen doen om de pijn in uw heupen te verminderen? Maak dan een afspraak , zodat we tijdens het intakegesprek kunnen bekijken wat we voor u kunnen betekenen.