Nekklachten

Ik heb pijn in mijn nek

Nekklachten of nekpijn komen ontzettend veel voor. Het is zelfs een van de meest voorkomende klachten waar fysiotherapeuten mee te maken krijgen. Meestal is het niet direct duidelijk wat de oorzaak is van de nekpijn. De juiste behandeling van een fysiotherapeut kan de meeste soorten nekpijn snel laten verdwijnen, meestal in een paar weken. Helaas bestaat er ook chronische nekpijn. Daar spreken we van als de nekpijn langer dan 6 maanden aanhoudt. In beide gevallen kan de behandeling van een fysiotherapeut ervoor zorgen dat u zich zo soepel mogelijk kunt blijven bewegen.

Symptomen van nekpijn
Bij nekpijn heeft u vaak last van een stijf gevoel in de nek. De pijn en het gevoel van stijfheid kan ook uitstralen, bijvoorbeeld naar de schouders, armen of het hoofd. In het laatste geval zorgt het dan vaak ook voor hoofdpijn. In sommige gevallen zorgt de pijn in uw nek ervoor dat u bepaalde houdingen niet meer aan kunt nemen, omdat de pijn te heftig is. Bij Fysio Forte hebben we ruime ervaring met het behandelen van nekklachten. Ook zijn er voldoende oefeningen die onze fysiotherapeut u kunnen leren om de pijn te verminderen. Tijdens een intakegesprek bespreken we uw klachten en stellen we een behandelplan op.

Oorzaak van nekklachten
Nekpijn kan allerlei oorzaken hebben. In veel gevallen ontstaat de pijn in uw nek door het langdurig aanhouden van een verkeerde houding. Ook kunt u nekpijn krijgen door overbelasting, stress of door een harde stoot, val of verkeerde beweging. Daarnaast zijn er een aantal aandoeningen die nekpijn kunnen veroorzaken. Denk bijvoorbeeld aan een whiplash, een nekhernia, artrose of osteoporose. In alle gevallen kunnen we u bij Fysio Forte gericht helpen.

Vergoeding & tarieven
Elke zorgverzekeraar heeft andere voorwaarden als het om de vergoeding van fysiotherapie gaat. Daarom is het belangrijk dat u bij uw eigen zorgverzekeraar nagaat of fysiotherapeutische zorg vergoed wordt. Als de zorg vergoed wordt, dan handelen we dat in bijna alle gevallen rechtstreeks met uw zorgverzekeraar af. Daarvoor hebben we met de meeste verzekeraars een contract afgesloten. Wordt fysiotherapie niet vergoed, dan betaalt u de praktijktarieven

Afspraak maken
Wilt u tijdens een intakegesprek ontdekken wat we kunnen doen om uw nekpijn te verminderen? Maak dan een afspraak.