U bent gemaakt om te bewegen. Helaas is dat niet altijd vanzelfsprekend. Onze fysiotherapeuten kunnen met gerichte behandelingen uw pijnklachten zo snel mogelijk verhelpen. Soms kan het goed zijn eerst even rust te nemen. Vervolgens kan de oorzaak worden behandeld. Nadat de oorzaak is aangepakt kunt u samen met uw therapeut werken aan herstel en de opbouw van kracht.

Soorten pijnklachten

Gerichte fysiotherapie is het antwoord op een grote verscheidenheid aan pijnklachten. Veel voorkomende pijnklachten zijn:
- Rugklachten
- Nekklachten
- Schouderklachten
- Tennisarm
- Klachten aan Arm, Nek of Schouder (KANS)
- Artrose
- Bandpijn
- Peesontsteking
- Gespannen spieren

Naast het verhelpen van directe pijnklachten kan fysiotherapie u ook helpen bij het herstel na een operatie. Bij de onderstaande operaties is het bijvoorbeeld goed om onder begeleiding te revalideren.
- Nieuwe heup (heupprotese)
- Nieuwe knie (knieprothese)

Ook voor gevolgen van stoornissen aan het zenuwstelsel, bloedvaten, hart en longen hebben wij gerichte therapieen die wij toepassen door middel van diverse oefeningen en massage.

Persoonlijk behandelplan

Tijdens het intake en onderzoek stelt u samen met uw therapeut een persoonlijk behandelplan op. Geen pijnklacht is precies hetzelfde en een standaard behandelplan volstaat dan ook niet. Soms kan het beter zijn om eerst rust te houden (bij hevige pijnen). Nadat de ergste pijn is gezakt kunnen behandelingen effectiever worden ingezet.

Contact met andere zorgverleners

Soms houden verschillende klachten met elkaar verband zonder dat u dit verwacht. Indien uw behandelend therapeut inschat dat contact met andere zorgverleners raadzaam is voor een voorspoedig herstel dan zal zij dit met u overleggen. Indien u hiermee akkoord gaat zal er contact worden gelegd met de berteffende zorgverlener. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan de huisarts, ergotherapeut, psycholoog, dietist, of indien van toepassing het thuiszorgteam.

Ons doel

"U bent gemaakt om te bewegen". Indien dit tijdelijk door blessures niet lukt doen wij er alles aan om u te helpen. Iedere dag bewegen is gezond voor lichaam en geest. Als dit even niet lukt is het naar onze mening van belang dit zo goed en snel mogelijk samen weer voor elkaar te krijgen!

Fysiotherapie aan huis

Onze praktijk bevindt zich in Helpman in Groningen. Indien u niet in staat bent om naar onze praktijk te komen bieden wij fysiotherapie aan huis. Het werkveld betreft Groningen, Helpman, Groningen-Zuid en Haren.

Vrijdag             08:00 - 18:00

Contactformulier

Laat eenvoudig uw naam en telefoonnummer achter en wij bellen u zo spoedig mogelijk.

Onze vestiging

Vrijdag             08:00 - 18:00